تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها

روز پنجشنبه مورخه 26 بهمن ماه 1400 به مناسبت شهادت حضرت زینب سلام الله علیها، مراسم بزرگداشت ایشان در دبستان پسرانه امام حسین علیه السلام به صورت مجازی برقرار شد.

زینب سلام الله علیها این اسطوره تاریخ به دنیا آمده بود تا صبر را شرمنده کند. آمده بود تا عشق را مبهوت لحظه‌های زلالش کند. آمده بود تا صدق و وفا را به جهانیان بیاموزد و متانت و وقار را به نمایش گذارد. آمده بود تا رسالت خود را به انجام برساند؛ مونس و یار برادر، سالار قافله حسینی و غم خوار اسیران باشد. آمده بود تا فریاد بلند مظلومان باشد؛ فریادی که پژواک آن هنوز هم از ورای تاریخ به گوش شنوای دل‌های حق جویان می‌رسد.

حضرت زینب کبری سلام الله علیها مشهور به عقیله بنی هاشم، فرزند امیرالؤمنین علی سلام الله علیه و زهرای اطهر سلام الله علیها هستند. در زندگینامه حضرت زینب سلام الله علیها آمده، ایشان پس از تحمل مصیبت شهادت برادر و اسارت، یک سال و نیم مغموم بودند تا اینکه شهادت حضرت زینب سلام الله علیها در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجری اتفاق افتاد. حرم حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق قرار دارد. در راستای بزرگداشت مقام ایشان مراسم بزرگداشت ایشان در دبستان پسرانه امام حسین علیه السلام به صورت مجازی برقرار شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20